Oh lazy day

Efter avslutad tentaperiod blir man liksom motsatsen till handlingskraftig. Hårdslappade fram till 16 igår. Sen gick jag i och för sig på en ny kurs. Klimatet, energin och det moderna samhället. Anyways, på allmän begäran av mina hundratusentals läsare. Här kommer lite bilder från måndagen!

08:39 Gult hav av löv som svishar förbi under mig
när jag far fram på min racer-cykel mot Gimogatan!



08:48 Gimogatan, Uppsala. Ångestens, förtvivlans & hopplöshetens plats.

13:16 Gimogatan, Uppsala. Lättnadens, lyckans & framtidstrons plats.


Jag gick till Konsum för att inhandla nödvändigheter till en sjuk pojkvän (M&Ms peanuts & Bravo-juice med minst 3 sorters frukter). Sprang på ett tidningsomslag med allas vår Maria. Jag gillar att prata som henne. På något viiis. :) Efteråt träffade jag Lillfot för första gången. Han var underbar.



Kvällen så. Fridas place. Hade aldrig varit där förut, men hon bor i min syrras gamla trappuppgång! Hon hade det mysigt. Vi hade med chips och jag visade det ultimata sättet att servera chips, som Älin lärt mig. De blev oerhört imponerade. Vi drack vin, försökte se fötterna både utåt & inåt och Frida demonstrerade olika storlekar på IKEA-påsar genom att visa hur svårt det var att få plats i den mindre.

Gårdagen gick som sagt ut på hårt slappande. Dagen har jag spenderat hos min syster och hennes söta barn. H och jag tränade på att stå upp medan han ivrigt försökte knapra i sig mina fingrar med sin förvånansvärt starka, tandlösa mun. Jag och J byggde lövhögar och sen lekte vi båt som gick ut på att flytta upp alla hans leksaker på sängen. Ungefär som när jag och Sol lekte finlandsbåt när vi var små. Minus sovandet.

Ikväll kom en gammal goding på besök! Mysigt. Vi käkade kladdkaka och kollade på Bonde söker fru och kom fram till att Roger är rätt freaky. (Språkpolisen har somnat)


Sofie! Closest till godis & teleport jag kom idag. Vet inte vem galningen till höger är...

Kommentarer
Postat av: sol

Jag gillar din blogg Emma! Härligt med så mycket bilder :-)

2009-10-29 @ 09:03:28
Postat av: bettis

hehe gillar censuren!=)

2009-10-29 @ 12:18:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0