Lernpartnerin

Måndag. Påsklovet är slut och idag börjar min tungt schemalagda vecka. Två lektioner. Per vecka. Ja jag klarar mig nog. Nästa vecka däremot. Då! Då har jag.... håll i er... TRE lektioner!!!! Ja ujujuj.

Jag har fått ett mail idag. Av Ingrid. Förra gången på Deutch als Fremdsprache var det en kvinna som kom in och pratade med oss innan vi slutade. Hon sa att det fanns österrikare som var intresserade av att träffas och prata svenska. This is beyond me. (Ja de ville ju snacka norska, danska och en massa andra språk också. Dock inte finska... Konstigt. Hämähäkki!) Hur som helst kunde vi anmäla oss och bli kontaktade av en österrikare. Tanken är att man ska träffas under en timme och första halvtimmen snackar man t.ex. tyska och andra halvtimmen svenska. Anyways. Nu har jag som sagt fått ett mail av Ingrid. Så här skrev hon:

Hej Emma,

i julas var jag i Spanien, nu är jag tillbaka.
Om du vill kan vi träffas någonstans.

Hälsningar
Ingrid

Menar hon att hon var i Sverige? Jag förstår inte riktigt. Jaja. Jag har inte svarat än, men tänkte svara att ja, vi kan träffas någonstans. Fast jag borde förståss svara på tyska. Då är jag inte så kaxig längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0