påsklov

Åååååå jag blir galen när allt jag skrivit bara försvinner. Jag tryckte på "Spara som utkast" efter att jag skrivit JÄTTElångt och JÄTTEroligt, men inte riktigt klart. Då tyckte blogg.!"#¤%&/.se att det betydde att jag ville bli utloggad istället och att inlägget inte skulle sparas som utkast. Aaargh. Hmpf. Andas. Andas. Andas.

Så. Jag börjar om. Suck. Från början. Suck.

Jag ursäktar för den usla uppdateringen. Ni vet ju hur jag är... För att sammanfatta de två veckor som gått ska jag Ctrl C & Ctrl V alla statusuppdateringar från Facebook. Det blir lite som att twittra. Tror jag. Jag tror att man på twitter skriver om vad man gör hela tiden i korta meningar. Så uppdaterar man med jämna mellanrum. Helst flera gånger i timmen. Obama twittrar. Alex Schulman twittrar, och tydligen twittrar även Thomas Quick. Poetiskt dessutom.

Emma Result of today's prostitute spotting: 9

Ja. Nåt ska man ju roa sig med och jag bor ju faktiskt i Red light district.

Emma har nu Matilda på besök! Igår såg vi eventuellt 4. Definitivt 2, men antagligen 4...

Tilla kom och hälsade på i fyra dagar. Vi åkte skidor och åt glass i Hofgarten. Där såg vi två ekorrar och jag fick därmed lära mig det mest svåruttalade tyska ord so far nämligen Eichhörnchen. CH-ljudet är inte min starka sida.

Emma - svenskare

Tilla slingade även mitt hår. Blonda slingor. Jag jobbar på stereotypen svensk. Läraren i Deutch als Fremdsprache gissade bland annat att jag kom från Storbritannien och Ungern. Därför tyckte jag det var dags att göra det lite enklare för folk. Många har undrat vilken frisör jag gjort det hos, så cred till Tillus!

Emma & Åsa är så mätta att de inte ens vill ha choklad...

Första dagen Å var här åkte vi upp på Nordkette. Det var vackert men inte riktigt planerat. Jag sa till Å att hon inte behövde ta med sig jackan när vi gick in till stan. 2000 m upp är det dock aningens kyligare, och snö, men vi klarade oss och åkte ner igen. Där käkade vi varsin hamburgare med coctailsås. Vad coctailsås är? Herreguuud, det är väl allmänbildning? Ketchup och majonäs. Blandat. Hursomhelst blev vi så mätta att vi inte orkada äta nåt mer på hela dagen, inte ens nåt av den choklad som jag fått. En gigantisk Toblerone och en Aladdinask. Nu är det bara några sorgliga romrussin och ägglikör kvar i Aladdinasken. Har kommit underfund med att likörtryffeln duger i krig. Inte alls tokig faktiskt. Körsbär i likör duger också. Man kan lätt hälla ut innehållet ur den nämligen.

Emma har haft en intensiv vecka med två sverigebesök. Sightseeing, skidåkning och choklad. Nu fortsätter intensiviteten fram till klockan 11. Sen ska jag sova!

Att det var långfredag, påsklov och att jag hade haft finbesök hela veckan var inget som bekymrade Frau Kitzelman. Jag var tvungen att lämna in mitt assignment kl. 11. Å åkte härifrån halv 5 på morgonen, så jag hade gott om tid att slutföra min uppgift.

Emma is going to obergurgl tomorrow! wiii :D

Kristina, Lärke och jag följde med fransosen Baptist (ja visst är det ett kul namn!) till Obergurgl. Det var en till fransos med som heter Majo eller Hajo eller nåt sånt. Hur som helst har Baptist en bil. När man kommer ut på autobahn börjar diskot. Till min stora förvåning (och förskräckelse) spelade han både Boten Anna och Günter. Försökte förklara vad Boten Anna handlade om för Lärke. På tyska. Tror fortfarande inte hon har det helt klart för sig. Agnes spelades också, men med ungefär varannan mening på franska. Även Aqua fick vi njuta av. Tror det fanns nåt norskt band som var representerat också.

Emma ♥ alperna

Ja, efter en dag i Obergurgle så kan man ju inte annat än älska dessa berg. (Blev lite halvtaskig sikt på eftermiddagen, men som Baptist uttryckte det så är det bra att åka när man inte ser. Man tränar sin balans bra då!)

Emma är sony a230 nåt att ha? Kan köpa en imorrn för 249 €, och jag tror det är ett skitbra pris. Nån som har koll??

Alex kom hem och hetsade och pekade på en annons han hittat i tidningen. Erbjudandet gällde bara nästa dag. Från 6 till 9. På morgonen. Googlade snabbt på modellen och såg att den kostade 8000 SEK, men det var tydligen ett tag sen. Och nu kan man få den för i alla fall 300 €. Det blev ingen kamera.

Emma drar till st Anton imorrn. Höhö :D

Baptist frågade mig kvällen innan om jag ville med. Självklart!

Emma tried her snowboard skills today. Better than she thought.

Visst är det fint att jag är lite internationell ibland? I st Anton träffade jag Per, Annas lillebror som jag jobbade med i somras. Han har jobbat där hela säsongen och jag fick låna en snowboard från "hans" affär alldeles gratis. Sweet! :) Halva dagen åkte jag alltså snowboard. Det var fyra år sen sist, men det gick jättebra. Kul var det också! Innan jag bytte till bräda fick jag lite skidåkartips av Baptist. Jag har ju ingen vidare teknik. Jag ba åk.

Emma sol och 19 grader varmt! Det luktar som utomlands... :)

Det är härligt. Ena dagen åker man skidor och andra dagen sitter man i bikini och solar på balkongen! Det är en speciell lukt när det är varmt. Men inte när man är i Sverige. En såndär varm lukt som man känner när man är i Grekland, Turkiet eller Thailand. Som också luktar på kvällen när man sitter på uteserveringen på en restaurang. Vet ni vilken lukt jag menar? Så luktade det igår.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Ja du lillsyrran, det är bra roligt att läsa din blogg. ciao ciao

2010-04-11 @ 21:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0