Svettfläckar

Svett
Har för första gången i mitt liv fått svettfläckar på mina kläder! Vet inte hur detta gick till. Det måste vara svettfläckar. De är bara i armhålorna på t-shirtarna.  Funderar på om det har blivit nån kemisk reaktion när svettig t-shirt möter rök och sen tvättas i österrikiskt tvättmedel och sköljs i splendid sköljmedel. Det är bara på de vita t-shirtarna. Kanske har nåt med deon att göra också. Det är ett mysterium och jag vet inte hur jag ska få bort dem.

Chips
Chipshyllorna här är knappt existerande. När man väl hittar dem finns det oftast två smaker att välja på: saltade eller paprika. Hallå? Vad är detta? TVÅ smaker?? Förstår ni vilket potential det finns här. Ibland har de även udda smaker som Wasabi eller pumpkärnsolja (detta är helt sant!). Har hittat en sorts sourcream onion, men de smakar sådär.


Cykel
Förra veckan lämnade jag in Markus cykel för reparation, igår kunde jag hämta ut den och behöver inte längre gå överallt. Underbart. Det kostade 20 €. Bakbromsen funkar fortfarande inte och tydligen är bakhjulet lite skevt. (Det där med bakhjulet vet jag inte riktigt om det stämmer, kände inget när jag cyklade, men enligt mitt försök till översättning från österrikisk tyska borde det varit det som var problemet iaf.)

Ingrid

Igår hade jag första träffen med min Lernparterin Ingrid. Hon är typ 45. Hon bjöd mig på en öl och sa att i österrike finns det ingen som säger "jag tar det lungt" när man frågar vad de gör. Imorgon ska jag följa med hennes familj på någon slags hajk uppför ett berg på sånnadär små skidor som jag inte riktigt kommer ihåg vad de kallas för. Jag har egentligen ingen större lust just nu, men om man alltid säger nej händer det ju inget. Snowblades!

Backgammon
Jag cyklade till Lärke igår. Hon bor på studentheimet Panorama vid flygplatsen. Hon har köpt ett backgammon. Så igår lärde jag mig hur man spelar det. Det var ju faktiskt jättekul! :) Man borde spela spel oftare.

Askmoln
Askmolnet har tydligen kommit till Innsbruck. Igår stängdes flygplatsen. Det är INTE aktuellt att detta fortsätter. Får ju finbesök om en och en halv vecka!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Det är deon. Köp ny!

2010-04-17 @ 20:52:58
Postat av: solvaj

Jag förstår dina problem, du har mina djupaste sympatier. Här i Schweden är jag megaorolig över askmolnet. Jag sa till Macknos (hans tyska stavning av namnet) att vi kanske får passa på att köpa passionsfrukt imorgon. It may be the last passion fruits som går att köpa i Sverige om den där nedra vulkanen fortsätter att jävlas.

Jag följer alla stora världstidningar, smhi och en hög vädersajter på nätet. Har nördat in mig totalt på vulkanen. Det är inte hälsosamt. Utbrottet började i onsdags, samma dag fick jag magsjuka och den spökar än. Vi är i symbios.

Gud vad jag svamlar.

Anywho. Ha en fin kväll! och lycka till med chipsen och svettfläckarna :-)

kram!

2010-04-17 @ 23:22:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0