Lärdomar

Jag har inte jullov. Bloggen har lite jullov. Fast den har kanske lov lite titt som tätt egentligen... Tentorna är hur som helst skrivna. Om de är klarade eller ej återstår att se. Nu jobbas det på C-uppsatsen. Satt på blåsenhus tills vi kom på att vi var tvungna att köpa julklappar också. När vi skulle korsa en väg på väg från blåsen kom vi att tänka på vad vi lärde oss i ettan. En busschaufför skrek "aldrig chansa" åt mig eftersom resten av gruppen cyklat mot rött och jag hade stannat och han inte hade nån annan att skrika på. Elisabeths kommentar såhär fyra år senare var "Så har det alltid varit, Emma. Du är lite av gruppens krockkudde." Varpå hon började sjunga "Don't blame it on the sunshine, don't blame it on the moonlight, don't blame it on the good times, blame it on Emma". Ettans lärdom var alltså att aldrig chansa. Inte på cykel iaf. Femmans lärdom är att jag är en airbag. Men det känns okej.

Nu på kvällen var vi hos Sofie och kollade på sista avsnittet Våra vänners liv. Fantastisk serie. Se den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0