Tönt-Citat

Samlade citat från tentaperioden so far:

Snoffsan:
Vi kan ju i och för sig visa att vi kan Q så slipper vi göra gradienten. Q är easy-peasy!
Curry: Men vi har ju e...
Snoffsan: Jag tycker i och för sig också att Q, det kan bli lite svårt.

"SHIT! Jag får den inte! Jag får den inte.... Jo! Jag får den symmetrisk."
Snoffsan försöker räkna ut matrisen Q. Thriller på hög nivå i optimeringsvärlden.

"Jag måste använda hela jävla Newton för att få igång den."
Snoffsan i frustration över att läsk spillts på miniräknaren, torkat och fått knappar att fastna.

"Du vet att jag har ett intresse för myskoxar va?"
Bengan wikipediar utdöda djur och blir ledsen, men skiner upp när han tänker på myskoxar. (Nej, det är inget vi måste veta till någon kurs. Någonsin.)

Fröken E: Hon är läkare och han är sjuksköterska. Men nu har han blivit ambulanssjukvårdare.. klassiskt."
Emma: Har inte vi läst...?
Fröken E: Jo vi har läst en text om det...
Båda: Genus!
Fröken E och Emma diskuterar manliga sjuksköterskor och minns integreringen av genus i kursen teknik- och vetenskapshistoria.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0