Bristen på hjärnkapacitet

Idag har jag cyklat till Gimogatan två gånger. Det dåliga flowet började egentligen igår när jag upptäckte att det var blött i väskan. Kort därefter insåg jag att jag inte skruvat på korken på vattenflaskan ordentligt och efter det ryckte jag snabbt som blixten åt mig Beta som tyvärr var väldigt törstig och hade sugit upp allt hon kom åt. Inatt fick hon ligga och pressas under de tyngsta böckerna ur bokhyllan. Innan jag gick och la mig skrev jag en lista. Så att jag inte skulle glömma nåt viktigt:
  • linjal
  • beta
  • vatten
  • godis
  • smörgås
  • pennor
  • sudd
I morse packade jag ner linjal, sudd och pennor. Godis, vattenflaska. Bredde smörgåsar, lyfte bort bokhögen och packade ner Beta. Cyklade till gimo. Allt detta innan 08.00 bör tilläggas. Väl på gimo hade jag tio minuter till godo. Kunde packa upp allt i lugn och ro, hänga av mig kläderna, fylla vattenflaskan, snyta mig. Ja sånt där som jag oftast inte hinner eftersom jag brukar vara lite sen. Sen bad tentavakterna oss att sätta oss ner så att de kunde börja dela ut tentor. Då inser jag vad jag glömt. Miniräknaren. Utan den måste man räkna ut inverser på matriser för hand. Det är inte aktuellt. (Om man inte har en vecka på sig att göra tentan.) Frågade en tentavakt om det fanns en att låna. Icke. Frågade henne om jag fick cykla hem och hämta min. Hon sa att jag fick fråga en annan tentavakt och hon sa att det var okej. Wroooom - ringgatan - wrooom - tillbaka på gimogatan. Med miniräknare. Svettades i en halvtimme efteråt. Men jag var tillbaka redan 08.10. Tentan gick okej. Kändes bättre än de två senaste. Hoppas, hoppas, hoppas.

De jag sorgligt nog umgås mest med dessa veckor:
  1. Texas TI-83
  2. Beta

Hon ligger i press inatt igen. Jag tror att vi kommer ta oss igenom det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0