Alpernas huvudstad

Sorry för frånvaron. Har en så häktisk tillvaro förstår ni... Idag var jag & F i Axamer Lizum och åkte skidor. Helt underbart. Stället ligger en halvtimme bort från Innsbruck, och det går gratisbussar varje timme. När OS var i Innsbruck var flera tävligar där. Solen sken och nere i dalen låg molnen packade hela förmiddagen. Det var inte jättemycket människor i backarna heller.
Och nu, en liten boendeöversikt:
Tre-rumslägenhet med kök i västra Innsbruck. (+hall, badrum utan toa & toa). Kanske mer är södra Innsbruck förresten, men Westbahnhof ligger tvärs över gatan. Förvirrande. Hur som helst är det gångavstånd till stan och från köket ser man Nordkette (bergskedja) och från mitt rum ser man Bergiesel (skidhoppsbana) och lite mer alper. Innsbruck kallas Capital of the Alps, och det stämmer. Ibland när jag går omkring här tittar jag upp och där är tadaaa JÄTTEhöga berg. Jag blir förvånad då och då. Speciellt på kvällar när det är mörkt och man ser nåt som lyser på himelen och inser att det inte är på himelen det lyser utan på berget. Pirrar lite i magen när man ser det. Jag gillart!
Mina rumskompisar:
Markus: tysk 23-åring från Ulm som ska åka till Australien ett halvår. Det är hans rum jag hyr. För närvarande sover han i Sarahs rum.
Sarah: tysk 21-åring som är vegetarian. Äter inte heller ägg vilket försvårar mitt muffinsbak avsevärt. Hon har två kaniner som heter Billa och Bong. Kaninerna och Sarah är för närvarande i Ulm eftersom hon (de?) kommer därifrån.
Alex: österrikisk 25-åring som har varit/är skidlärare. Pluggade i Australien förra året. Pratar konstig tyska. Nu är han hos sina föräldrar i nån österrikisk liten stad.
När jag och Markus var på väg in till stan en kväll förra veckan gick vi förbi ett gäng lättklädda, högljudda kvinnor i alldeles för höga klackar. Han sa att de var prostituerade. Jag frågade om vi bodde i red light district. Han sa ja. Good to know. Men vi har iaf fin utsikt och nära till centrum!
Österrikes senaste minus: söndagsstängt.
Österrikes senaste plus: skidåkning ovanför molnen.
När jag och Markus var på väg in till stan en kväll förra veckan gick vi förbi ett gäng lättklädda, högljudda kvinnor i alldeles för höga klackar. Han sa att de var prostituerade. Jag frågade om vi bodde i red light district. Han sa ja. Good to know. Men vi har iaf fin utsikt och nära till centrum!
Österrikes senaste minus: söndagsstängt.
Österrikes senaste plus: skidåkning ovanför molnen.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Det kan vara bra att ha en lösmustach nära till hands när du går hem och så!

2010-02-16 @ 11:42:27
Postat av: bettis

haha..säger bara en sak: extraknäck!;) bra om du känner att hyran blir lite väl dyr och du vill dryga ut studiemedlet..hehe...ja, jag har lite tråkigt...;b

2010-03-04 @ 12:18:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0