Hej kebab

Jag håller på att göra en lista på alla bra saker med Österrike. Här kommer tre punkter:

  • Chili Kebap! Den här videon är en av de bra sakerna med Österrike. Eller ja.. Videon är en reklam för kebabstället dit alla går efter utekvällar. De har typ öppet hela tiden. Jag beställer alltid en döner kebab med bara kött. Dä ä gött dä. Snälla lyssna till refrängen iaf! Schöner döner!

 

  • Eldflugor! Upptäckte dem bara för nån vecka sen! De är ju svincoola! Varför finns de inte i Sverige? Ännu ett poäng till Österreich!


  • Bürgerstraße. Det är en hållplats som heter så (och en gata) mellan mig och "Maria-Theresien-Straße, Zentrum" och när man åker spårvagn så säger en röst alla hållplatser lite innan så att man vet när man ska gå av. När rösten säger Bürgerstraße låter det jättetyskt. Hon säger det verkligen Bürrrrrgerstraße, liksom gurglande. Blir glad varenda gång jag hör det. Det kan vara en sån grej som måste upplevas för att uppskattas. Eller så måste man helt enkelt vara mig för att uppskatta det... Einfach faszinierend.

Hej Kebab!


Kommentarer
Postat av: solveig

I know, det är helt klart ett stort minus att det inte finns eldflugor här. Vi såg jättemånga eldflugor i Washington Square park i New York. Jag blev så hänförd och det är ett ord som jag aldrig använder.

2010-07-11 @ 20:33:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0