Tyskaprovet

I måndags fick vi tillbaka tyskaprovet. Fast innan var Jens tvungen att snacka om provet i en kvart. Han sa att han hade kollat på tre saker. Innehåll, grammatik och uttryck. Han sa också att den som fått (få, färre,) färst fel hade 12 fel och den som hade flest hade 54 fel. Så fick vi tillbaka dem äntligen. "Sehr gut (12 F)" KACHING! :D Hur det gick till är för mig ett mysterium. Men who cares? Bäst i klassen! Det var inte så många där i måndags, många har redan åkt hem och andra hade väl bättre saker för sig en varm och solig junidag. Men som den Lidén jag är tog jag självklart kort på den tappra skara som hade behagat att dyka upp.



Fem minuter efter vi börjat frågar alltid Jens var fransmännen är. Var är fransmännen? Är det bara Helena här idag? Då kan man lugnt räkna med att det är minst 3 fransmän närvarande. De finns överallt! Och de har en förmåga att smälta in. (Och komma sent, men det är bara för att de inte tycker tid är lika viktigt som andra.)

Bla bla. Nu har jag sett alla (20) avsnitt av Glamourama. Men varje avsnitt är bara en kvart. Det är faktiskt bildande att se på. Idag har jag till exempel lärt mig ett nytt ord. Att botoxa.

Ett exempel på en dialog i Glamourama:

- Vad har du gjort?

- Botoxat överläppen. Som jag brukar.

Kort tystnad

- Fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0