Don't Hassel the Hoff

Ursäkta för nyhetstorkan. Det är mycket nu. (Fast nu ljög jag igen. Det är ju egentligen ingenting nu.) Varannan dag är det ett Farewell party för någon. Det ska skrivas hälsningar på t-shirtar/flaggor/affisher. Det ska dansas på Hofgarten en sista gång femton gånger och det ska gråtas och vinkas på tågstationen. Av "mitt" gäng är det nu bara Volker kvar. Och han har blivit tillsammans med ESN-Anna och det är ju kul. Om man slipper umgås med dem. Därför har jag börjat hänga lite med det svenska gänget. I det svenska gänget finns en fransk tjej som kan Vänner lika bra som jag. I brist på Emil ska vi göra the routine nästa gång vi ses.

 

Den 21a kommer jag hem. Det är jättetråkigt och jättekul på samma gång. Konstigt. Men idag ska jag i alla fall träffa the Hoff!! David Hasselhoff! Hur coolt är inte det? Ja, jag ska ju inte träffa honom ensam alltså. Jag ska träffa honom med ungefär 3000 andra... Idag på Sillpark. Tydligen har han skrivit en bok som han ska signera.

 

 

Sen sist har förresten min cykel blivit stulen. Sen fick jag Pascalines cykel när hon åkte hem. Men den blev det punka på. Sen fick jag Kristinas cykel. Den är relativt hel och funktionell. Jag får försöka att inte göra dumma saker så att jag får dålig karma. Jag gjorde dumma saker både innan första cykeln blev snodd och den andra fick punka nämligen.

 

Just det! Jag har ju köpt en Dirndl (das) också! Den var nästan gratis (nu ljög jag igen) och är jättefin och jag vill helst ha den på mig hela tiden. Tyvärr är jag rädd att den inte riktigt passar in överallt. Kristina köpte Lederhosen istället. Dirndl är för övrigt ett väldigt krångligt ord. Och ska man säga det i bestämd form så blir det ännu krångligare. Dirndln.

 

 

Ps. Om två år är jag 28. Herregud. Ds.


Kommentarer
Postat av: Anna

Skämtar du?!! Hahaha - kan tänka mig massa tillfällen när du kan göra succé i den kreationen :-)



Kul att du kommer hem snart! Tänkte att ni kanske kan hämta mig på jobbet på väg från Arlanda, så kan du få kolla in vårt chateau. och så kanske kanske du vill säga hej till barnen :-)

2010-07-12 @ 23:39:17
Postat av: solveig

Alltså, det här med ålder. om ETT år är jag 28. Idag hjälpte mina grannar mig att ta upp en nedra rot i trädgården. När roten lossnade kom det som ett moln av tvestjärtar. Vad gjorde jag? Skrek som en stucken gris och sprang runt i cirklar... Som sagt 28 om ett år.

Välkommen hem Emma! Och välkommen till Säffle och hälsa på snart. Kraaaaaaaam!

2010-07-14 @ 19:52:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0