Frukostfasoner

Mina försök att ändra Sarah och Alex går inte så bra. Cigaretterna kan man väl kanske förstå fast att jag pratar om kol och plötslig spädbarnsdöd. Men nu, bara för att vi har ett mycket bättre frukostsystem blir jag kallad kommunist och så säger de att Sverige är ett kommunistiskt land. I all vänlighet och av hygieniska skäl försöker jag få dem att övergå från en-kniv-var-systemet till gemensamma-knivar-systemet vid frukostbordet. De använder en kniv till smör och alla pålägg vilket resulterar i marmelad i smöret, smör i nutellan och nutella i färskosten. (Thank god att här inte finns messmör och kaviar!) Sarah har iofs en lösning på det hela. Om man slickar av marmeladen på kniven blir det ingen marmelad i smöret sen. Fine så länge de använder sina egna pålägg, men när smöret börjar sina går de över till mitt smörpaket och lånar lite. Gud vet vad som finns i mitt smörpaket. Så häromdan när vi åt frukost ihop så försökte jag försiktigt introducera det Nya Svenska Smörknivssystemet. De förstod inte alls grejen. Det var knivar överallt och de glömde att inte lägga kniven på tallriken där de hade mackan och blandade ihop knivar med varandra och ja det var nog ett smörknivskaos skulle man kunna säga. Kommunistfasoner att ha gemensamma knivar!

Jag tror jag lägger både cigarettavvänjning och knivsystemet på is.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Sådär håller de på i Norge också. Gemensamma smörknivar...hmfp.

2010-07-07 @ 12:49:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0