Hembiljett bokad!

21 juli får Sverige tillbaka sin efterlängtade pemma. Grattis. Innan jag åker hem blir det en veckas sightseeing med morsan och farsan.

Tiden går alldeles för snabbt. Idag är det inte lika varmt. Väldigt skönt. Kan sitta på balkongen idag utan att få solsting!

Det var en riktigt cool fest vi var på igår, jag och Ingrid. Jag lyckades få dit Volker och danskarna lite senare också. Det var en välgörenhetsfest där pengarna går till Mexiko. (Jag antar att det är nåt speciellt i Mexiko och att pengarna inte går till hela landet liksom.) Riktigt coolt hus också. Ingrids son Niklas bor där med 3 andra och en av de andras pappa äger huset. Tyvärr fick man inte gå husesyn men utsidan var cool och det fanns pool! (Fanns även en grillplats, två "soldäck" och en liten dam med brandgula fiskar i.) Jag tror att utsikten är häftig också eftersom huset ligger på Nordkette, men det var en massa tält uppsatta så jag kunde inte kolla på den. Man kunde köpa öl, mojitos, grillat och sötsaker. De hade gjort en scen där ett spanskt/italienskt band spelade. Senare på kvällen var det lite eldshower och sånt också. På det hela taget en lyckad kväll. Ingrid åker till Ecuador den sista juni tyvärr. Tråkigt. Men jag hoppas att vi kan ses om hon kommer till Sverige.

Och även idag är det dessa fotbollsmatcher. Vuxna män som springer omkring och jagar en boll... Fram och tillbaka. Sällan blir det mål. Oerhört långtråkigt. Kommer de tillräckligt nära en spelare i det andra laget kastar de sig hejdlöst ner på marken, skriker, rullar runt och verkar vara nära döden tills en domare blåser av och de lugnt kan ställa sig upp igen som om ingenting hade hänt. Så håller de på sådär i 90 minuter. Överbetalda är de också. Töntar!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Lucky Sweden! Du får komma och hälsa på oss i renoveringskaoset då =)

2010-06-14 @ 19:42:05
Postat av: Anna

Jag blir extremt nyfiken på damen med fiskar i sig. Hohoho :-)

2010-06-15 @ 22:18:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0