Sommaren har indeed kommit tillbaka!

Skönt. Veckan ser ut som följer: 25°, 26°, 28°, 27°, 24°, 25°, 28°, 28°. Helt ok va? Plånboken är tillbaka och euron har gått upp. Jag tog ut precis i rättan tid. Det känns så bra (att det skiljer 0,1 krona skiter jag i). Det är ju ett elände att jag måste plugga också. Idag måste jag förbereda morgondagens presentation om jämställdhet. Jadå, på tyska ska den vara också. Gleichbehandlung (die). Kom gärna med lite smarta kommentarer angående det. Det är okej om kommentarerna är på svenska. I lördags var jag hembjuden till ESN-Anna på tyrolsk mat. Hon bodde i en fantastisk lägenhet med häftig utsikt och två våningar var det också. Några timmar senare visade det sig att hon bodde där med sina föräldrar. Det förklarade saken. De har väl one-of-those-job-things. Jadå. Det blev pannkakssoppa till förrätt. Jag ska göra det när jag kommer hem. Faktiskt riktigt gott!


Angående win-lose situationer så är det ju ganska logiskt egentligen. Om någon ska vinna måste ju nån annan förlora... eller? Som när man köper bil (något som jag har stor erfarenhet av.) Alltid en win-lose situation. Även fast man tror att det är en win-win. Det kanske är det som är det kluriga. Att få en win-lose situation fast den som förlorar på det tror att det är en win-win situation. Det vore kanske det bästa. Emma-Euron win-lose. Ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0