Nordkette by night

Ja jag överlevde diskussionen.

Igår åkte vi spontant upp på Nordkette för att se solnedgången. Ingen av de 20 Erasmusstudenterna som var med hade reflekterat över att vi åkte upp på NORDkette. Man kunde inte åka hela vägen upp och därför försvann solen straxt efter 18. Jag tänkte inte på att det kanske kunde vara aningens kallare ett par kilometer högre upp, och hade därför bara korta shorts och linne på mig och på fötterna flipflops. Man skulle ju kunna tänka sig att jag nån gång lär mig av mina misstag. Nono. Det var trevligt iaf även om vi aldrig fick se solen. Spanjorskan Raquel blandade Sangria i en IKEA-plastpapperskorg, Kristina delade ut vattenmelon och jag, Pascaline och Gosha (?) packade oss som pingviner och lånade en jacka som täcke. För att få upp värmen tyckte Kristina det var en bra idé att leka tafatt. Då gick min vänstra flipflop sönder. Så småningom åkte vi ner igen. Förtsatte till 6020 en liten pub bredvid SoWi. Där hade det varit VM tema och folk hade kollat på fotboll. Vi mötte upp Volker, Troels och ESN-Anna (och ESN-Christina med. Hon är kul.) Volker hade tidigare övertalat mig (svagt ögonblick) att jag skulle vara med och tippa alla matcher under fotbolls-VM. Vet inte riktigt vilka som är med, men den som vinner ska få en middag av de andra. HUR skulle jag kunna veta att fotbollseländet håller på i en hel himla månad? Så nu måste jag tippa varenda dag vilka lag som vinner dagens match. Måste även säga hur många mål det blir. En del av de länder som spelar visste jag liksom inte ens att de fanns. (Typ) Idag har jag tippat 2-0 i alla matcher. På 6020 lämnade jag mina flipflops ett kort ögonblick på ett bord (eftersom det är svårt att gå med en trasig och det ser dummare ut att gå med en flipflop än med inga alls) och när jag skulle hämta dem igen var de borta. :( Så nu har jag inga flipflops längre... Vem tar ett par trasiga flipflops? Kanske var nån med samma storlek som gjort sönder den högra...?

Hupps. Snart ska jag träffa Ingrid och efter att vi har snackat svenska en stund ska vi gå på fest tillsammans! :) Hennes son har gjort nånting (som jag tror kan ha med Mexiko att göra) som ska firas. Efter det kanske jag pyser till strandbaren vid Marktplatz för att se på fotboll (som förhoppningsvis redan är över då så jag bara behöver veta om jag vunnit eller ej).

Sjukt varmt här. Hej.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tänk positivt: mindre att ta med till Sverige!

(Förutsatt att det inte var de enda skor du hade)

Jag satsar också på VM.På att Spanien, Argentina eller Italien vinner (tror jag det var) 10 kr/lag är insatsen, ingen vinner utan insatsen går till Trisslotter och vinsten på dom delas av alla. Komplicerat?

2010-06-13 @ 13:41:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0