Sen kväll med pemma

- Hepp! Jaha pemma, vad har du uträttat för stordåd en söndag som denna då?

- Ptjaa... Jag å Lärke låg å snackade vid Inn ett tag. Det finns en weeping willow där, eller flera faktiskt, men en precis vid universitetet som hänger över muren och ger skön skugga under svettiga dagar och idag var det sannerligen en svettig dag. Muren under den sorgsna pilen vid universitetet kan vara mitt favvoställe i Innsbruck just nu. Innan vi satte oss där hade vi varit och kollat på one of those fotbollsmatcher. Kristina var också där, men tröttnade efter 10 minuter. När Danmark spelade satt alla ner. Då ser folk i 1,60-metersklassen relativt bra. När det är Tyskland som spelar står alla upp. Då ser folk i 1,60-metersklassen ingenting förutom ryggar. Som tur är finns det inte bara en storbildskärm som man kan kolla på fotboll på under VM, utan två (varför jag nämnde fotboll och tur med flera storbildskärmar i en och samma mening är fortfarande en chock för mig, därför kan jag inte kommentera det mer just nu). Dessutom finns det ungefär 20 mindre TV-apparater utspridda i öltält på Marktplatz, så till sist fick även vi i 1,60-metersklassen chansen att se spelarna springa hit och dit. Just det! Jag besteg ju ett berg där i förmiddags också, det kanske räknas som stordåd?

- Ett berg?!

- Ja.

- Jaha. Du menar en kulle som är tre äpplen hög?

- Nej. Ett riktigt berg. Stenigt var det. Högt också för den delen. Det fanns lite snö kvar på sina ställen.

- Du ljuger!

- Nej! På riktigt. Jag har bevis också! Kolla här!

- Se där ja. Det verkar ju faktiskt ganska lovande inför Tjejvasan om du ska fortsätta hålla på sådär.

- Ja jag vet! Jag tänkte slå minst en syster! Så det så.

- Hm. SÅ lovande kanske jag inte menade. Anywho. Annars då. Har du lagt dig till med nån ny ovana?

- Jag förstår precis vart du vill komma. Hmpf. Ja jag kanske ha börjat kolla på Glamourama och nej det är inget jag är stolt över. Programmet innehåller ju egentligen bara saker jag irriterar mig på. Blåsta, blonda, bloggande Stockholmsbimbos som hänger på Stureplan och om Göteborg har otur så åker de dit också. Men blir lite fast. Blir ju nyfiken om det är möjligt att de kan göra ännu mer puckade saker nästa avsnitt. Glamourama/life of a cocosboll.

- Jaha. Nog om det. Jag orkar inte fråga om midsommar för då håller du säkert en lång monolog, och vem orkar lyssna på det?

- Jag ville i alla fall inte berätta om det idag. Så det så. Men en sak tänker jag berätta ändå! De andra svenskarna som jag fixade midsommar tillsammans med pluggar i Göteborg och Ellen drog ett Göteborgsskämt. Vill du höra?

- Har jag nåt val?

- Hmpf. Here goes. Hur många bor i Tyskland?

- Ööö. Ptjaa.. Det är väl... Eeh..

- Gör-many. Hahaha.

- Ha-ha. Godnatt pemma.

- Nachtiiiee!

Kommentarer
Postat av: Sara

Pemma, du har en förbaskat rolig blogg. :)

Keep it up!

2010-06-28 @ 14:08:40
URL: http://www.rottarsott.blogspot.com/
Postat av: Malin

Pemma Pemma! Nu börjar jag bli lite orolig för dig när du pratar så mkt med dig själv. Man får iofs bäst svar då, men snart får du allt lov att komma hem så att du inte blir galen där nere. Tihi.

Puss M

2010-06-28 @ 16:28:23
Postat av: pemma

Tack Sara! Vad roligt att du vill läsa! Ska försöka keepa it up. :)

Melonen: Så småningom kommer jag hem, och då får du bota mig med chips och glass om det har blivit riktigt illa. Det är mest sena kvällar sådär som min personlighet delas. När solen går upp är jag vanligtvis bara en person och pratar inte med mig själv. Inte högt iaf.

2010-07-01 @ 22:12:31
URL: http://pemmasplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0