ERASMUS life

Det var redan tre veckor sen Erasmus-välkomstmötet var. Ack, ack, tiden går. Låt mig presentera några nya och gamla bekanskaper:

Gamla:
Sophie - 21, Tyskland, pluggar psykologi med Sarah (& Markus), bor jättenära och äger en alldeles egen bil. Frequently förekommande på Desperate Housewives-måndagarna.

Bettina - 21, Tyskland, pluggar psykologi med Sarah (& Markus), bor skitlångt bort men det går ändå att gå dit. Har alltid olika strumpor på sig, helst i glada färger. Frequently förekommande på Desperate Housewives-måndagarna.

Nya (=Erasmus)
Troels - 24, Danmark
Laerke - 22, Danmark. Danskarna är här tillsammans. De pluggar översättning eller nåt sånt och är bra på tyska. De bor i Studentheimet Panorama som ligger ett stenkast från flygplatsen.

Volker - 23, Tyskland, pluggar till lärare. För alla andra tyskar jag känner här är det ett mysterium att han är i Innsbruck på Erasmus. Relativt bra på tyska.

Aline - 22, Belgien. Pluggar juridik och har föräldrar som pratat tyska med varandra under hennes uppväxt. Mkt bra på tyska.

Pascaline - 22, Belgien. Är här tillsammans med Aline och pluggar också juridik.

Kristina - 23, Norge. Pluggar matte och fysik.

Jäjä. Igår började kursen Deutch als fremdsprache. Trevligt. Började med att speed-datea. Självfallet på tyska. Ich bin Emma, wie heisst du? Wo wohnst du, was studierst du, was machst du heute abend osv. Vi är ungefär 18 personer. Danskarna och norskan går samma kurs. B2. Volker läser inte kursen. Alex fyllde år igår. 26. Det firade han med att plugga. Vi andra hade Desperate Housewives-kväll med Prosecco. Jag bakade en tårta åt Alex. Den här: http://www.ica.se/FrontServlet?s=mat_recept&state=recept&receptid=421051 Sen mötte jag och Sarah upp Alex och några andra Österrikare på Weekender. Bra ställe. Förutom röken. Luktar konstant som en askkopp. På weekender spelade de Mando Diao och ölen kostade 2,70 €. Ikväll är det Volkers mitbevohnerins fördelsedag. Hon heter Sigrid och jag har aldrig träffat människan. Tydligen ville hon inte fira sin födelsedag, men då sa Volker att det skulle hon visst, och bjöd dit ungefär alla Erasmus-studenter han kände. Vi får se hur det går. Tänkte sno med mig en bit av Alex tårta och ge henne i present. Snällt va. Hupps gotta go. Sorry att jag inte laddar upp några bilder. Är oerhört omständigt. Ni får hålla tummarna att jag orkar ladda upp en annan dag...

Ciaaaooo

Kommentarer
Postat av: Cissi

Min drömtårta! Vad glad jag blir :D

Kram

2010-03-26 @ 09:36:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0