FC Wacker Innsbruck

Jag tänkte lugna ner er lite. Jag förstår att ni varit oroliga för att jag blivit en träningsnarkoman och bara springer och vandrar i bergen hela dagarna efter mitt tidigare hurt-inlägg. Det är ingen fara. Jag gör bara sånna där punktinsatser nån gång i kvartalet eller så. Däremellan väger jag upp hurtigheten med annat. Till exempel choklad. Jag försöker låta bli, men den här veckan har dom till exempel extrapris på Milka 300grammare. Låter lite som en hamburgare, men så är alltså inte fallet. Har köpt två stycken so far. Igår gjorde jag en punktinsats igen kan man säga. Jag var på fotboll. FC Wacker Innsbruck heter det världsberömda fotbollslaget. De spelar i andra division tror jag. Hejarklacken skriker att det är "SCHEISS EGAL!!" (=ung. det skiter vi i) att de spelar i andra division. De skriker en massa annat också, men det var lite svårt att höra. Mest av alla skriker Volker och Troels. FC Wacker Innsbruck vann. När hemmalaget vinner i Österrike stormar fansen planen. För att väga upp den här hurtigheten att stå och stampa med en fotbollsklack gick jag och drack öl efteråt. Det var sista matchen för säsongen och i Österrike kommer det extra mycket folk då. I Österrike har man öltält utanför fotbollsstadion. Dit går man när matchen är slut. När matchen pågår köper man självklart ölen inne på stadion och dricker när man står mitt i klacken. Blir man lite sur på domaren är det bara att kasta glaset på honom. Men det är ingen fara. Det är ju ett plastglas. Helst ska det vara lite öl kvar i glaset så att det blir ett härligt litet duggregn för fansen som står nedanför, och så når de nog längre med lite extra tyngd. Men när matchen är slut och det är den sista matchen för säsongen, då går man alltså till öltältet efteråt och dricker öl. Gratis....
Ja precis. Gratis. Utan kostnad. Jättebilligt är det när det är gratis. Och man får dricka så mycket man vill. Leg tar de inte heller. Jag tycker inte speciellt mycket om öl. Men det blir så mycket godare när det är gratis. I tälten spelar de musik. Så då dansar folk på borden. Men ingen har lederhosen.

Kommentarer
Postat av: Anna

Du är så skojig :-) Läser alltid din blogg innan jag ska gå & lägga mig. Trevligt att fnissa lite som avslutning på dagen.

Godnatt!

Anna

2010-05-24 @ 00:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0