Sverigebesök

Tänkte berätta lite om besöket jag hade förra veckan. Min syster och systerson kom och hälsade på onsdag till söndag. Det var jättemysigt och vi hade kanonväder. Mycket sightseeing blev det också. Man kan köpa Innsbruckkort som gäller i 24, 48 eller 72 timmar då man får gå in gratis på alla museer och sånt. Vi köpte två 48-timmarskort. Och det vill man ju tjäna in så mycket som möjligt av. En treåring skiter fullständigt i om man tjänar in det eller inte.

Vi åkte upp på Nordkette med gondolen och kastade lite snöboll utan vantar. Succé. Vi åkte till Innsbrucks djurpark Alpenzoo. J var mest intresserad av vattnet i burarna och att leka tjuv och polis samtidigt som mamma och moster envisades med att man var tvungen att kolla på djur i en djurpark. Vissa dispyter uppstod (till exempel när en solhatt kastades in till vargarna), men i övrigt en lyckad vistelse. Sen gjorde vi en massa annat också. Vi besökte Bergisel, gick upp i Stadt Turm och tittade i Swarovskiaffären. Och så var vi på typ fem olika lekplatser. De har många bra lekplatser här faktiskt! Jag fick presenter också. Två påsar lingongrova och en OLW-chipspåse. Lycka! Chipsen är uppätna och jag har 4 skivor lingongrova kvar.

Desperate housewivesavsnittet var himla bra igår förresten. Min favorit i DH är Lynette.
Bakgrund: Just nu bor en av barnens kompisar hos familjen och han får ett utbrott varje gång någon är otrevlig mot Lynette.

Lynette: I’m not sending him back to live with that woman, Tom! How bout therapy, that might help?
Tom: Now we’re gonna pay for his therapy?
Lynette: Okay. Here’s a thought: how ‘bout we all stop yelling at me. What a concept “be nice to Lynette”.
Tom: Fine. We’ll try the therapy.

Naja. Antar att man måste se det för att det ska va roligt. Gör det!

 



Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag har sett. Heja Lynette!

2010-05-04 @ 18:28:06
Postat av: Anna

Men jag måste säga att vi lyckades alldeles strålande med att kombinera "tjäna-in-kortet", ha roligt själva och hålla J nöjd! :-)

2010-05-06 @ 22:40:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0