Ekonomi

Pengarna rullar ju knappast in. På nåt sätt har det blivit väldigt mycket minus den här månaden och jag vet inte riktigt hur det gick till... Jag är så gott som pank. Detta är inte hållbar utveckling. Nästa månad ska jag inte käka lunch ute. Inte dricka kaffe heller. Ni vet ju hur jag blir. Det är jättedumt att fylla år den 21a. Då har ingen pengar. I alla fall inte i studentkretsar. Jag har inga pengar att köpa tårtgrejer för och andra har inga pengar att köpa presenter för. Skulle va riktigt najs att ha ett sånt där jobb. Man får betald semester. Det är ju helt fantastiskt! Vara ledig. Samtidigt som pengarna rullar in. Man har ju hört hur det är. Där ute i arbetslivet. Det finns hopp har man hört. Jag hörde två som fick jobberbjudande förra veckan till exempel. Båda gick teknisk fysik...

På tal om nåt helt annat så ska systemet flytta! Ingen vet var. Jag var där i fredags och vid ingången fanns en skylt "Vårt sortiment kan minska innan flytten den 16e november." Jaha!? Så kan man ju inte bara skriva! Tänk alla vilsna stackars törstiga själar som står där utanför den 17e november. Vad ska de göra? Jag antar att hela Uppsalas befolkning kommer bli nykterister. Och inte ha så roligt. Bara ha tråkigt. Inte så tjolittanlejfaderullan... Det blev ju till att bunkra upp.

Men jag undrar var mina pengar tar vägen... Åsa pantade till välgörande ändamål idag i alla fall. Till mig. Drygt en påse vetemjöl räckte det till. Jag är ju halvvägs till tårtan!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0