Sen blev den bättre

Dagen alltså. Varför? Jo:

  • Uppsala studentkår bjöd på kaffe, kakor och kondomer på EP efter lunch.
  • Vi fick en spontan intervju till c-uppsatsen med en mycket positiv och engagerad man som bjöd på kaffe högst upp (i vad som skulle kunna vara den ultimata skybaren) i Blåsenhus.
  • Trots lätt koffeinkick hos två icke-kaffe-drickare jobbades det på bra och c-uppsatsen känns ganska rolig.
  • På vägen hem cyklade (snarare "cyklade" eftersom slasket börjat frysa på lite grann vid 17.30-tiden) jag till ica Luthagen och unnade mig ny mjölk (eftersom den jag hade hemma gått ut för fem dagar sen) men framförallt Bregott OCH pepparsalami. Lycka! Jag ska nog ta med mig frukosten till skolan imorrn och smaska på Elnätet...
  • När jag väl kom hem hade jag fått ett brev med handskriven adress från Uppsala vatten. Grattis Emma! Du hade alla rätt på frågetävlingen som vi hade på arbetsmarknadsmässan Utnarm. Du vinner ett presentkort laddat med 120 kronor på SF bio. Spännande film, romantisk film...du väljer själv. Med vänlig hälsning Uppsala Vatten och Avfall AB. Ka-ching.
  • Senare på kvällen hade vi klipp- och bakstuga. Jag kan nu dra handen genom håret utan stopp. Sofie och Coralie tycker att jag ska klippa page. Eventuellt blir det så nästa vecka. För övrigt har jag torrt hår och måste börja med inpackning. Något som jag aldrig gjort. Trodde balsam och inpackning var same same...
  • Även idag har jag gjort 100 sit-ups! Och även idag kan jag USAs 50 delstater.
Heja mig! Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0