En vecka i bilder


Det är aldrig kul att behöva vara i skolan klockan 8... Fattar inte hur jag ska klara av att ha ett jobb och vara där klockan 8 varje dag. Året runt. När man cyklar till skolan så tidigt är det i alla fall skönt att det är lite sol och fint. Som morgonen när jag tog det där kortet.



I torsdags var det mingelkväll på Värmlands med Vattenfall. Vi kämpade på Utnarm-kampen och byggde det högsta tornet av ballonger med hjälp av ganska mycket tejp. I de andra tävlingarna gick det inte lika bra, så vi vann varken biobiljetter, cykellysen eller Os-mössor...



På fredagen hjälpte jag Elisabeth att sätta upp de snygga Utnarm-bokstäverna utanför Pollax. Tadaa!






I lördags blev jag bjuden på lasagne av sambo-Josefin. Det var faktiskt hon själv som kastade salladen på golvet. Jag var helt oskyldig.


Trots vintertid och en extra soven timma på söndagen var både jag och Emil sega. Därför bestämde vi att vi skulle dela på en vikingbåt från Johannesgrillen, ni kan ju gissa vilken del som är min. Vi bestämde också att vi ska göra 100 sit-ups om dan... Efter pizzan och sit-upsen åkte vi till ica väst, blev Flogstanostalgiska och köpte en cola. (Och så lite mat också.)

I väntan på Vattenfalls workshop på uthgård i måndags imponerade Stefan stort på mig när han (i någorlunda ordning) prickade ut alla USAs delstater! Inklusive Delaware!

På workshopen bjöds det på en görgo buffé, och vi fick bygga ett vindkraftverk i lego! Byggandet gick bra, men de andra tävlingsmomenten gick inte lika bra som för några andra grupper, så vi vann inte då heller. Priset var cykellysen igen. Vilken tur att min cykel är så himla bra så jag behöver inte vinna några tävlingar för att synas i mörkret.




Ny dag, lika tidigt, lika soligt, lite kallare. How was your week?

Kommentarer
Postat av: matilda

hej länge sen jag läste din blogg. Trodde det bara var jag som mindes Delaware från vänner men dig kan man lita på

2010-11-28 @ 21:36:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0