Sjungom studentens lyckliga dar...

Hur tänkte Herman där? Har Herman någonsin varit student, och har han i så fall haft en tentaperiod? Det verkar inte så. Om han inte med "lyckliga dar" menar dagar där man går upp 06.30, sitter i skolan 8-17, åker hem för lite mat, åker iväg och pluggar igen 19-22. "Ungdomens vår" känns inte heller så aktuellt när man är 28 om två år. Det är snarare ungdomens höst som nalkas.

Måste ändå säga att jag ser ljuset. När ljuset kommer ska jag unna mig både Bregott och pepparsalami. Den dyra sorten. Sen ska jag köpa ett sadelskydd. Det var nämligen frost på sadeln i morse. Inte kul. Jag ska även köpa skor som inte är sydda av barn i Bangladesh och kostar 149 kr på H&M, utan sånna som stänger ute både regn och kyla som helst är lite snygga också. Till slut ska jag köpa en mössa. Alternativet just nu är luvan på jackan. Den håller huvudet varmt men det blir så tokigt när man ska kolla efter bilar åt vänster och åt höger. Luvan hänger liksom inte riktigt med.

På väg till och från skolan tog jag en massa kort i farten med mobilen på de snygga höstträden. Ganska nöjd. Elisabeth undrade om jag ska bli naturfotograf. Tror inte det. Men jag kanske skulle kunna ta bra blider om jag bara
1. hade en fin kamera
2. visste hur den fungerade

Hoppet är i alla fall vår vän. Där fick Herman ändå till det.

Dagens elektriska-nätet-som-system-föreläsarpresent: En tenta i december. Tack och bock.

Dagens sanning: Repetition är kunskapens moder.

Dagens riktiga sanning:
Google är kunskapens moder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0