Gothenburg, baby!

Tog en liten välförtjänt minisemester till Göteborg såhär efter tentaperioden. Det började riktigt bra med att mitt tåg blev inställt! (Och jag är faktiskt inte bitter, så läs vidare!) Istället blev jag inbokad på x2000 som gick 10 minuter senare och var framme en halvtimme tidigare. Ka-ching. Det ryktades även om snö i Göteborg och jag blev lite orolig när jag såg detta. (Undrar också varför träden blir sneda...)


men sen blev det fint igen.


I Göteborg möttes jag av min faster som bjöd mig på lunch. Sopp- och tårtbuffé. Helt i min smak. Tyvärr blev jag ganska mätt av att bara smaka pyttelite av varje tårta, så jag tog bara om en gång.


Tårtan närmast innehöll lite väl många vitaminer, så den hoppade jag över... Hälsade på farmor båda dagarna och var på After Work båda kvällarna. After work var mycket trevligt. Speciellt på fredagen. För på fredagar, på after work i Göteborg, får man mat. Gratis. Och jag gillar ju som bekant saker som är gratis. Och kanske särskilt när det handlar om mat. Alkoholhaltiga drycker fick man inte gratis. Funderade en stund på varför konceptet inte införts på nationerna i Uppsala, men behövde inte klura så länge. Det skulle helt enkelt inte gå runt eftersom många studenter skulle käka maten och sen mätta i magen dra på förfest med sin egna öl från systemet.

Bodde hos Älin i Guldhedstornet. Sjukt najs.


Träffade Innsbruck-svenskarna både torsdagen och fredagen också. Jättekul att få träffa dem igen. Försöker få hit dem på valborg. Får se hur det går. Åkte till syrran på vägen tillbaka norrut. Eller vilket vädersträck det nu blir. De har fått jättefint. Så fick jag busa lite med lilla H också. Hon säger tittaaaa mest hela tiden, vilket verkar betyda det mesta. Till exempel "ge mig en ostbit NU!" Köpte en liten kofta till henne som det visst var handtvätt på... Oops. Amatörfasoner!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Gratis mat på AW låter väl iofs OK, men tårtbuffé till lunch - now we're talking:-) Vilken grej!

Träden lutar eftersom X2000 lutar. Det är i alla fall min teori. Kanske har frågaingvar.nu något att tillägga i frågan. Tycker det varit väldigt tyst från det hållet på senaste tiden...;-)

2010-10-25 @ 08:21:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0