Konsten att ta rätt beslut

Av alla dagar man kan välja att stanna hemma och ta sovmorgon måste just den här dagen vara den bästa. Jag valde att ta sovmorgon. Och inte gå till skolan alls. Jag är väldigt nöjd med mitt val. Varför åka till skolan när skolan kan åka till mig, tänkte jag och sov till 10. Hade egentligen tänkt åka till skolan då, men kände mig lite sjuk, och plötsligt kände jag dessutom ett starkt behov av att göra en ny playlist på spotify. Med schlagerlåtar. Så det gjorde jag. Sen sa jag åt min projektgrupp att komma hit istället för att jag skulle till skolan. Nu ösregnar det och jag har bara öppnat dörren för att ta in post. Kaching igen.

Nu har utnarms eventveckor börjat vilket innebär en massa gratis luncher och middagar och föredrag. Jag gillar ju gratis. Föredrag är dessutom kul för det mesta. Jag har redan varit på två event. I måndags med Thomas Gustafsson, han som vunnit OS-guld i skridsko. Han höll en inspirationsföreläsning. Mycket bra. Vision, passion, action. Det är tydligen så man ska tänka. Han sa en massa bra saker, men det har jag såklart glömt. Igår var det ett kvällsevent på Uplands med ÅF. Hade inte så himla bra koll innan men nu känns det verkligen som att jag kan tänka mig att jobba där så småningom. Imorrn är det vattenfalls tur att visa vad dom går för. Jag är ju inte så svårövertygad, så det ska väl inte vara nåt problem för dom. Ska nog börja jobba på det där med kritiskt tänkande...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0