Dagens

I de flesta bloggar brukar dagens betyda dagens outfit. Tror jag. Jag tänkte snarare radda upp dagens plus och minus. Here goes.

Dagens minus
  • Cyklade över en överkörd, synnerligen platt, igelkott. Insåg att det var en igelkott efter att jag cyklat över den.
  • Är fortfarande sjuk och hostar slem. Snyter ut slem också. Känns som att hela huvet är en slemboll. Förstår inte hur min stackars hjärna får plats där inne och hur den orkar jobba överhuvudtaget. (Egentligen förstår jag att slemmet måste komma nån annanstans ifrån. Är inte riktigt säker på var, men är relativt säker på att det inte kommer från hjärnan.)

Dagens plus
  • När vi gick förbi Siegbahnsalen efter vår lektion var det en vänlig kvinna som undrade om vi ville ha en macka. Min reaktion: "VA!?!?!?!? Är det SANT!?!" Det var det. Det är faktiskt ett gigantiskt plus. Ni anar inte hur många gånger man går förbi Siegbahnsalen (eller nån annan sal för den delen) när det är ett event och det står fina bord utanför med godsaker uppdukade och man INTE får ta nåt och INGEN frågar om man vill ha. Delade upp gurkan och salladen mellan mina klasskamrater men behöll osten.
  • Fint väder. Sol gör väldigt mycket för humöret. Ibland. Idag! Hösten blir så mycket trevligare med lite sol. Rent av vacker.
  • Intervjun med miljöhandläggaren på Uppsala universitet för C-uppsatsen. Mycket trevlig människa. Hon gav liksom lite energi.
  • Mitt nya kollektiv. De är mysiga. Jag gillar att bo här. Nu har vi bestämt en krabbmiddag i oktober och en Elvis-föreställning i mars. Jag har aldrig ätit krabba. Men antagligen är jag fortfarande förkyld då, och då känner jag ju ingen smak ändå, om det nu inte skulle smaka gott. Elvis-föreställningen är i Gävle med det här gänget!

På det hela taget en helt okej dag. Men stackars, stackars igelkott. :(

För övrigt:
  • heter mina lektionsledare Fredrik och Mona. Kul va?!
  • har vi börjat med "Halv åtta hos mig", men vi har inte varit hos mig än och jag vet inte riktigt vad jag ska bjuda på...
  • vill jag skaffa ett gratis gymkort för en vecka på nya campus 1477, men man kan bara göra det under september och jag vill ju vara frisk om jag ska träna.

Tack och gonatt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0