Enligt planerna?

Dagen gick nästan som planerat. Jag har faktiskt sett på nyheterna. En gång. Lokalnyheterna två gånger. (Därför har det mest fastnat att Islandsbron kommer vara avstängd från och med imorrn och ett halvår framåt. Cyklister, bussar och fotgängare får fortfarande ta sig över bron, så för mig blireju ingen större skillnad.) Det som inte gick enligt planerna var att jag ju borde gått och lagt mig klockan 23ish för att få mina åtta timmars skönhetssömn (inte för att det gör så mycket skillnad...). Anledningen till att jag inte sover än är (okej, lets be honest: en av anledningarna är) att sambo-E ska åka till Colombia. Typ imorrn. Han åker inte förrän på onsdag men härifrån åker han imorrn. Det blev bestämt typ igår. Så jag fick ju passa på att umgås lite nu på kvällen efter att jag kom hem från kvällsplugget med Curry på EP för omtenta 2. Min plan var egentligen att städa rummet mellan 21 och 23. (Och kolla på nyheterna och sätta in föreläsningsanteckningar i en pärm. Det gjorde jag. 2 av 3 är väl helt okej ändå!?)

För övrigt sitter jag i en mycket obekväm icke-ergonomisk ställning på golvet och skriver. Eftersom mitt pyttelilla skrivbord är belamrat med diverse grejer. Eftersom städandet prioriterades bort tack vare reseabstinenserande sambo. Ett hålslag, Gräddfils pärlörhängen, fem nagellacksburkar, en sunshinegirlblomma, en krona, en keps som det står Felix propellers på och en massa papper. Det är vad som finns på mitt pyttelilla skrivbord. Bland annat. Det är därför jag sitter hopkurad på golvet. Och datorn står på pallen. Där jag brukar sitta i en lite mindre icke-ergonomisk ställning.

Jag har en lösning på det här. Jag går och lägger mig. (Nä, man är ju ingen vanlig ingenjör!)

(Ordet reseabstinenserande får mig osökt att tänka på "Gör man verb av Gauss är man nog ingenjör". God natt.)

(Det kanske finns ett riktigt verb för reseabstinensera, who knows..? frågaingvar.nu?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0