Grönare gräs på andra sidan tentan

Nämen pemma. Varför leker inte du med de andra studenterna och dricker öl du med?!

Jag trivs bättre här. Där det är lugnt och skönt och jag kan läsa om tyristorer.


Det är inte sant. Jag vill mycket hellre vara på forsfestivalen. Hoppa studsmatta, kolla på flottarna, måla lite på en kanske. But noooo. Nu ska jag sitta här och plugga. Oerhört omotiverad. Ganska säker på att det kommer skita sig. Igen. Elektricitet är komplicerat. Jag förstår inte vad fasskillnaden gör. Och det går inte att slå upp på wikipedia. Jag misstänker att de lärde sig om det i den där grundkursen som jag inte har läst. Tyfiskt.

Tillbaka till nötandet. På återseende.

Ps. Optimering är ganska komplicerat det också. Speciellt när man måste förstå varför man räknar på olika saker och veta om ett problem är konvext och om det konvergerar och sånt...

För att sammanfatta mitt liv just nu vill jag gärna citera (7,5 hp citat, en sån kurs hade jag fått femma i) en på nyheterna i Monsters inc. "It is my professional opinion that now is the time to... PANIC!!!"

Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0