Kvitter

Jag skaffade mig ett twitterkonto för ett tag sen. Bara för att se vad all the fuss was about. Jag twittrar inget själv men gillar att snoka lite vad kändisar twittrar om. Därför följer jag till exempel Jonas Gardell och Alex Schulman. Jag följer även Göran Hägglund. För att väga upp det lite grann och verka mer seriös. Följa kanske är att ta i. Jag går in nån gång varannan vecka och kikar. På twitter heter jag haveyoumetpemma. Det är lite långt. Men jag har inga followers och inga tweets så jag misstänker att det inte spelar nån större roll vad jag heter. Sen är jag "listed" noll. Har ingen aning om vad det innebär. Ikväll hittade jag hursomhelst Mark Levengood på twitter. När jag började läsa hans tweets märkte jag att jag läste dem på finlandssvenska. Mycket underhållande. Så hjälper det nog att klockan är halv två också. Jag undrar om Levengood är lika underhållande utan finlandssvenskan. Men det går inte att veta eftersom det är omöjligt för mig att läsa tweetarna på nån annan dialekt. Finska tidningar verkar iaf vilja intervjua Levengood angående dannes och vickans graviditet. De vill att han ska berätta om hur det gick till och frågar en massa frågor.

"Och slutligen, utifrån din erfarenhet, Mark, tror du det blir en pojke eller flicka?" Ja, utifrån min erfarenhet tror jag nog det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0