Läskigheter

Idag ska jag till Stockholm. Man skulle kunna tro att det är en intervju som ska äga rum där men jag låtsas som att så inte är fallet. Scary stuff. Efter the scary stuff ska jag vidare till Snoffsan och hennes nya lägenhet. Den ska invigas nämligen. Med buller och brak hade jag tänkt. Och så lite shuffel om man kommer i den stämningen. Och det brukar jag se till att man gör. :)

När man ska till Storstan såhär skulle det ju faktiskt vara ganska praktiskt med en smartfån. Men nu måste jag kolla upp grejer innan. Röda och gröna och gula och svarta linjer. Byten och hållplatser. Tider att passa. Det är väldigt bekvämt när man kan cykla överallt. Inom 15 minuter tar jag mig varsomhelst. Men inte till Storstan. Om jag skulle cykla i Storstan skulle jag med största sannolikhet tappa bort mig inom fem minuter. Om jag hade haft en smartfån i D'dorf hade många olyckliga omvägar på Rosa Faran kunnat undvikas.

Om jag hade en smartfån skulle jag först ladda ner en app där man snabbt kunde slå upp ord. Typ wikiword... Det finns nåt sånt redan... Just ja Wiktionary heter det ju såklart. Jepp, om det fanns en sån app skulle det vara den första jag skaffade. Men då hade jag aldrig vetat vad sinkadus betydde eftersom det ordet kom nerdimpandes i form av en saol som slog ner på mitt huvud (dropkick, dropkick), gjorde en kullerbytta och slog upp sig själv i mina händer.

Det finns alldeles för många facsinierande apps för att jag skulle ha tid med nånting annat om jag ägde en smartfån. Just nu har jag helt enkelt inte tillräckligt med karaktär för att hantera ägandet av en.

Kommentarer
Postat av: Sara

Good luck!! Och Pemma, alltså, med en smartfån är inte livet sig längre likt. (Jag ska inte överdriva, men det är mycket roligare.)

Vi kanske ses, är också i storstan. Fast på roligheter - funny stuff. Fun stuff? Lär mig aldrig skillnaden. :)

Ha det bra!

Sara

2011-08-26 @ 13:46:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0