Materialism

Jag har kommit på att jag önskar mig saker. Ibland kommer man på bra saker men så lagom till att nån vänlig själ frågar vad man önskar sig har man glömt bort det. Därför gör jag en liten note-to-self på sånt jag inte har glömt bort. Eller snarare en note-to-vänlig-själ.

Onepiece
Nu när jag snart ska börja klä mig seriöst och businessigt och har köpt min allra första kappa och inte kan ha på mig luvtröjor till vardags längre måste jag ju börja väga upp det på kvällar och helger. Till exempel då med en Onepiece. Tycker det här mönstret är snyggast. Men det är i nån slags slim fit. Inte lika mysigt kanske.

Äventyr
Till exempel en tur upp till Kebnekaises topp.

Utmaning
Till exempel en svensk klassiker. Kanske en vasaloppsbiljett.

Ps. Var osäker på hur Keb egentligen stavades och skrev då "Kebenikaises". Stavningsförslaget ser ni nedan...



Same same. But different...

Kommentarer
Postat av: Bezzervisservinnare

Haha, Bea. Wee, jag vill också gå till toppen av Kebnekaise. Gärna innan den nuvarande högsta toppen byter plats med den näst högsta (tydligen sjunker/smälter den ena).

2011-08-31 @ 14:23:51
Postat av: Matilda

emma åk öppet spår med mig, jag åker det på söndagen ;-) och grattis till exjobbet

2011-08-31 @ 17:56:36
Postat av: Mamma

Apropå Bearnaisesås: Letade efter trevliga saker att göra i Spanien. För säkerhets skull klickade jag i att sidan skulle översättas till svenska. Vad fann jag? jo att man kan åka till ett ställe och få se traktens karaktärsväxt, nämligen "Medelhavet fläkten handflata": Den du, den skulle vara kul att se!I originalversionen kunde man se "Mediterranien fan palm". Den svenska låter mer intressant.

2011-09-10 @ 18:21:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0