Utsnöad

Ja ursäkta. Jag har varit på semester. Hemhemma. Då får man äta upp sig lite grann. Käka nyuppdragna potäter och morötter. (Mja, potäterna äter jag inte helt nyuppdragna. De är ju väldigt mycket godare om de har kokat en stund.) Man får studsa lite studsmatta, finurla i växthuset bland tittutfrukt & tomater och spela tiotusen.

Men nu är jag tillbaka i Wazzupsala. Och wazz är up här undrar ni? Jo, jag väntar på att erbjudandena ska ramla in. På exjobb. De kommer närsomhelst. Any day now. Sen åt jag lite surströmming i lördags. Jag delade firre med sambo-A. Då låter det som att jag åt en halv. Det gjorde jag inte. Tydligen får man öva upp sin dialekt när man är hemhemma också för det har det kommenterats på här.

Jag har hunnit läsa en bok. (Och komma hem från Deutschland om nån missade det.) Millennium #1. Har precis börjat med Millennium #2. Har redan hunnit samla ihop två citat:

Ingen kunde begripa vad som hade förmått Richard Forbes att ge sig ut mitt i en full orkan, mer än möjligen det oförstånd som alltid tycktes prägla amerikanska turister.


Det fanns få fysiska hotbilder som bruket av en schyst hammare inte kunde åtgärda, ansåg Lisbeth Salander.

Nu återgår jag till erbjudandeväntandet och Millennium #2.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul att du är tillbaka! Både här & i verkligheten :-)

2011-08-15 @ 20:49:33
Postat av: Åsa

:-)

2011-08-16 @ 08:27:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0