Däckbyte

Skulle byta till dubbdäck på Maria. Det kändes som att det skulle vara bra när jag slirade hem från stationen. Hur svårt kan det va tänkte jag. Hmpf. Lite småkomplicerat kan man säga. Nu kl. 22.34 står Maria uppochner i hallen med ett dubbdäck på framhjulet och det gamla vanliga på bakhjulet. Inget av dem har luft. Vi har ingen fungerande cykelpump hemma. Jag har oljiga fingrar. På det hela taget ett misslyckat däckbyte skulle man kunna säga. Inte ens två platta dubbdäck har jag på cykeln. Oerhört meckigt med bakhjulet måste jag säga. Kedja och växlar och specialskruvar som kräver specialmejslar. Tur att jag har en bra verktygslåda. (Notera att sista meningen inte var ironisk.) Med mina specialmejslar och nycklar och sånna där andra verktyg som jag inte vet namnet på fick jag loss bakhjulet. Minus växelsladdtjofräsen. Den satt fast. Och jag fattar inte hur jag ska få loss den. Tog till och med fram instruktionsboken. Ja. Instruktionsbok till en cykel. Nej. Det hjälpte inte. Befarar att det inte finns några cykelaffärer som lånar ut sin luft öppna imorrn vid 06.30... Vad tror ni?

Några plus får dagen ändå:
  1. Blev bjudna på lunch av chefen idag
  2. Fick åka elbil dit! Inte bara åka förresten. Köra!! :D Använde inte bromsen en enda gång. Jo en. När jag såg ett farthinder lite för sent...
  3. Träffade en karlskoging på lunchstället. Och som han sa: världen är liten.

Och hörrni. Om ni har slut på julklappsidéer... Köp en ål vettja! Är det någon som önskar sig en ål? (Ingen ironi där heller.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0