Grekiska

Jag har ju accepterat en utmaning. Att lära mig Tomten. Alla 11 verser. Hm. Fikon har redan deklarerat att hon kan dem igen. Hm. Jag kan tre verser. Bara 11 kvar. Men hur ska jag kunna lära mig dessa rader?

slår, som han plägar, inom kort
slika spörjande tankar bort

Eh? Plägar? Slika? Spörjande? Jag fattar nichts. Nada!

Suck.


Ps. Ja. Klockan är mycket. 11 minus 3 är när jag tänker efter inte alls 11. Inte i den logiska matematiken iaf. Man kan ju aldrig veta säkert. Men jag är ganska säker på att det är 8 verser jag har kvar. Sa jag att jag är blivande ingenjör?

Kommentarer
Postat av: Lisa

Inga könstigheter, man behöver inte fatta, bara lära sig den utantill.

2011-12-20 @ 09:19:35
Postat av: Mamma (assistent till frågaingvar.nu)

pläga=bruka

slika=sådana

spörjande=frågande

2011-12-20 @ 18:04:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0