Hej på en stund

Nu drar jag nog till Stan ett par dagar. Det är julfest och klarinettspel och annat som ska hinnas med. (Kanske endel skrivande!?)

Jag försöker lära mig att hitta i Stan. Det är svårt. Speciellt när man bara åker under marken. Det är som en långsam teleporter. Kliver på på ett ställe och en stund senare är man på ett annat ungefär likadant ställe utan att veta hur man kom dit. Förvirrande. Imorgon tänkte jag i alla fall hitta till klarinettspelandet. Jag tror att det ska spelas klarinett. Anders Linder ska spela nåt hursomhelst. Eller kanske sjunga.

Jag skulle skriva nåt om dragspel också... Just ja. Att jag inte gillar dragspelsmusik före klockan 8 på morgonen. (Sällan jag gillar dragspelsmusik alls faktiskt.) Av någon anledning ska de ändå sitta där utanför den långsamma teleportern och raskt väcka en till liv vid halv åtta snåret. Härom veckan var det en vänlig själ som satt och spelade harpa. Mycket bättre vakna-till-liv-musik.

Bis später.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0