Huh?

Vad nu!? 12 nya mail... Vad har hänt?

 

Nej. Inget hade hänt. De var från ICA, Bokia, DN, Kooperation utan gränser, Lensway, HP, McAfee och Quatar Airways. Man ska inte tro att man är speciell.

 

I måndags gav jag blod. Frågade vilken blodgrupp jag var. 0+ var jag. Fantastiskt tänkte jag och kände mig mycket speciell. Wikipedia säger att jag är oerhört ospeciell. Vanligast i världen faktiskt. Men i Sverige är jag aningens mer eftertraktad. Näst vanligast bara. Men mitt blod kan hjälpa alla. Som inte är negativa. Själv kan jag inte få blod från andra än 0-gruppen... Ska ni inte ta och ge bort ert blod förresten. Kom igen! Det är kul! Och presenter får man!! Sen kan man battla med mig om vem som är mest speciell. Det är en ganska enkel match.

 

Kändisspottade för övrigt Pia Johansson idag. Komikern. Blond.

 

Var i "Storeta" en sväng idag också. De hade gran och julgardiner! Mysigt. Det är livskvalitet att få ligga och läsa böcker för de där små pôjkera.  Läste Petter och hans fyra getter för H. Höll honom i handen och klämde när han skulle rimma, som pappa brukade göra.

 

E: Ludenben var alltid arg, alltid hungrig som en...

H: Valj!

 

Men det var lite klurigt för jag var ju tvungen att släppa handen varje gång jag skulle vända blad. Efter att Petter trallade i sin stuga med sin katt och alla fyra getter igen frågade jag H om jag skulle sjunga för honom. Han nickade. Jag började sjunga. Kom ihåg att jag sjöng för J en gång när han var mindre vilket resulterade i att han började gråta för att jag inte kunde texten. Sånt sätter djupa spår i ett mosterhjärta och jag valde därför att sjunga julsånger för H istället för vaggvisor med hyacinter och annat svårsjunget i texten. Det visade sig att jag inte kunde texten till dem heller. Han började inte gråta men det var nog inte livskvalitet för honom...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0