Nu är har vi ljus här i vårt hus

Det hade varit enklare med julen om man bara åt sockret och smöret rent istället för att tillaga det i olika former. Och så kanske lite grädde i snapsglaset också?

Jag har gjort julgodis. Ischoklad. Ischoklad med mintsmak. Ischoklad med apelsinsmak. Ischoklad med kardemummasmak. Och hallontryffel. Det var bara mina godisar. Sen har morsan, gräddfil och fikon också gjort godisar. Det är inte så att man hinner bli sugen mellan måltiderna direkt. Här äts det i ett. Jimpan gjorde Gisis mintkyssar också. Så nu står de på pianot som de ska. Så att man kan ta en om man mot förmodan skulle råka vara lite mindre mätt mellan någon måltid.


(Ja det råkade tappas lite sill. Sånt som händer.)


Jag har invigt min nya minimuffinsform också. Med att göra saffransmuffins. Ringde till mamma och frågade om vi hade saffran hemma. Hon sa nej. Så då ringde jag pappa och bad honom köpa två paket (ifall andan skulle falla på och vi ville göra nåt annat med saffran). När jag sen letade efter kryddnejlikor i kryddlådan hittade jag fyra paket saffran. Alla hade passerat bäst före datum. Idag hittade morsan ytterligare ett paket. Vi hade alltså sju paket saffran. Använde ju iaf ett. Som var bäst före 2007. Men provade en muffin idag och saffranet var absolut bra efter 2007 också!

 

Jag hittade inga kryddnejlikor. Letade i kryddlådan och i plastlådan med kryddor på påse. Flera gånger letade jag igenom alla ställen där kryddor kan tänkas vara. Mamma letade också men eftersom jag sa att jag hade letat i plastburken letade hon inte där. Så vi köpte en påse kryddnejlikor. Sen hittade jag tre påsar. I plastlådan. Better safe than sorry. Det ska väl nejlikas i en apelsin imorrn kan jag tänka. Bara att go wild. Med nejlikor alltså.

 

Det var vitt när vi kom. Nu har allt regnat bort. Trist. Men vet ni!? Googla "let it snow"! Gört! :D

 

Nä men det var väl det jag skulle skriva. Hej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0