Uppdatering

Jodå. Julfesten blev väl succé kan man nog säga. Om jag vann pris? Jepp. Om jag startade larmet? Jodå. Om jag fick träningsvärk av att spela volleyboll utan boll? Jojjomensan.

Idag höjde de priset på pendlarkorten. Tack SJ. Och god jul till er också.

Jag hittar inte min mobil. Men jag hörde den burra alldeles nyss.

Jag gick igenom min plånbok för att hitta en SL-remsa så att jag inte ska behöva köpa ett SL-kort innan jul. Jag hittade den inte. Däremot hittade jag ett gäng kvitton. Jag har mest köpt öl för mina pengar visade det sig. Och mat från luthagens livs. Det är mitt liv tydligen. Inte särskilt många öl var det heller. Bara dyra. En lose-lose-situation skulle man kunna säga. Får väl erkänna att det fanns nåt kvitto från macke D också...

Idag under effektivt exjobbsskrivande kikade vi lite på dikten Tomten. Kom ihåg att syster Fikon kunde den utantill ett tag. Den är elva verser lång. Var tvungen att få en bekräftelse via sms på att hon verkligen kunde alla elva verserna och råkade sedan svara "challenge - accepted" på att lära mig den utantill till jul. Så nu blir det livat värre hos familjen L på julafton kan jag lova. Ett varannan-vers-battle kanske det blir...

Nu hittade jag den. Mobilen. Inget missat samtal. Inget sms. Antagligen burrade den alltså inte alls. Konstigt. Den drack ju lite julmust igår. Kanske var den som kickade in.

Nu ska jag läsa dikter av Tranströmer. Ja. Det är en sån dag idag.
(Förvirrande med bara ett m. Hur uttalar man det egentligen.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0