Måndag

Jag har inte kommit i kontakt med så många utbytesstudenter på de kurser jag har läst. En gång var det en tysk tjej som läste en kurs med oss. Jag tror det var stokastisk modellering. Att hon inte förstod svenska var inget föreläsaren bekymrade sig om så han höll föreläsningarna som vanligt. På svenska. Jag kommer ihåg att jag förfärades av att hon utan att skämmas snöt sig högt under föreläsningar. (Nu när jag läst intercultural communication har jag bättre förståelse för det där.) Hon hade werters original i pennskrinet också. (VARFÖR köper folk werters original? Och Riesen? När det finns SÅ mycket gott godis! Över mitt förstånd. Samma som salta pinnar och lättsaltade chips. Jag kommer aldrig att förstå. (Men äter ju det om det inte finns nåt annat såklart...)) Nu har vi iaf en finsk tjej på vindkraftskursen. Där bryr dom sig om utbytesstudenter och håller alla lektioner och föreläsningar på engelska. Hon måste känna sig fantastiskt populär när föreläsarna frågar om de måste prata på engelska. Det funkar ju bra på engelska även om de flesta har en ganska svensk accent. Sen säger de roliga saker då och då. Som "it must enter the.. tratten in swedish" och "Ooh! There's the pekpinne!".

Ikväll ska vi ha Britney Spears-kväll hos hulken. Vi ska äta mini-cheeseburgare (för det hade hon på bröllopet med K-fed (jag vet inte varför jag vet det)) kolla på "leave britney alone" och sjunga till toxic. Kvällen avslutas med Crossroads (2,9 av 10 på IMDB...). Jag har för mig att hon gör 1000 sit ups om dagen också. Tveksamt om vi tycker att det kvalar in på en spearskväll. Antagligen inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0