Centraldammsugare

Jag flyttade in här i augusti. Vi har centraldammsugare. Jag har aldrig varit i närkontakt med en sån innan jag flyttade in. Nu har jag bott här i ett halvår och gått runt och damsugit titt som tätt. (Jaja allt är relativt. Några gånger har jag iaf dammsugit.) Inte bekymrat mig så mycket om var allt detta damm hamnar. Jag ska tala om vart det hamnar. Det hamnar i en behållare i min walk-in-closet. Min walk-in-closet är pytteliten och fullproppad med grejer. Och snarare en jordkällare än en garderob. Sjukt kallt därinne. Hursomhelst bestämde jag mig för att tömma den idag. (Eftersom jag i ett par veckor haft min fullproppade garderob utspridd på mina 8-komma-vad-det-nu-är kvadratmeter istället för i garderoben för att jag skulle tömma behållaren innan jag flyttade in allt igen för att få lite mer ordning. Ska jag vara ärlig har jag inte riktigt haft nån ordning sen jag flyttade in...) När man inte har handskats med en centraldammsugsbehållare någonsin tidigare skulle det kunna vara idé att vänta tills någon sambo, som är mer bekant med fenomenet, kommer hem. Detta gjorde inte jag. Därför blev det ganska dammigt i hela garderoben. Och på hela mig. Nysande tog jag mig ut ur dammgropen. Mitt tips är att inte ge sig på centraldammsugsbehållare utan att först ta reda på hur man gör. Herregud vi lever ju på 2000-talet. Jag kunde ju bara googlat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0