Sats: pemma är inte hurtig

Idag ska jag gå på spinning för första gången i mitt liv. Känns som en sjukt dålig idé just nu. Vi får se hur det känns efteråt. Folk kanske tror att jag är sån här. Hurtig alltså. Det är jag inte. Jag gillar choklad. Och att lata mig. Egentligen. Nu tränar jag bara inför tjejvasan. Dessutom är jag snål (utöver att jag gillar choklad och att lata mig) och vill ju därför att det ska ha lönat sig att jag köpt ett gymkort för nästan ett helt studiebidrag. När jag för första gången tog fram mina träningsbyxor efter jullovet (vilket för övrigt inte var mycket till lov) var det fläckar på dem. Fläckarna luktade kåda och jag undrade när jag hade använt dem sist. Kom på att det nog var i Innsbruck när jag var iväg och klättrade. Då satt jag på ett träd. Det var i juli. Jag är inte hurtig. Vilket skulle bevisas.

Nu sitter jag och slår upp engelska ord som jag inte förstår från vindkraftskursen. Till exempel eddies, wind shear och thrust. (Thrust har jag för övrigt slagit upp ungefär 1000 gånger redan men jag glömmer så snabbt och det är lite liknande torque och jag blandar ihop dem lite grann.) Hursomhelst tycker jag det är så frustrerande när det engelska ordet betyder precis samma sak på svenska bara att ett c byts ut mot ett k eller så. Det hjälper ju inte mig. Adiabatic till exempel. Det betyder adiabatisk. Det hade ju jag också kunnat gissa på men vad hjälper det? Hmpf.

(Efter vidare forskning har det visat sig att adiabatisk har med termodynamik att göra. Antagligen var termodynamik ett förkunskapskrav på kursen. Inget som jag brukar bekymmra mig om (vilket visar sig på icke godkända tentor). Eddies=virvlar, wind shear=ööh typ när vindriktiningen och -hastigheten ändras, thrust=drivkraft)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Så om det inte hade varit för det sjukt dyra gymkortet hade du kunnat sluta träna efter Tjejvasan. Hmpf!

2011-02-11 @ 18:41:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0