Ständigt sökande

Jag skulle vilja ha en såndär sökare som man kan trycka på och så piper de saker man letar efter. Jag letar alltid efter min borste. Min plånbok brukar också vara på villovägar (men nu för tiden undviker jag att förvara 400 € i den). Även i morse. Eller ja. Klockan var ju ett. Så "morse" var kanske att ta i. Jag var iaf i tid för en gångs skull. Skulle bara slänga ner plånkan (eftersom mitt välanvända gymkort förvaras där) och köra iväg. Plånkan fanns ingenstans. Jag letade i väskan, bland mina gratismössor och vantar, på min svarta lurviga matta (som kan gömma en svart plånbok förvånansvärt bra. Det går liksom inte att förlita sig på synen utan man måste använda händerna och känna på matteländet också.), i sängen, under min hög med kläder i fotöljen, under min hög med kläder på golvet och i väskan igen. Borta. Till slut gav jag upp och cyklade iväg ändå. Sen såklart.

Jag och fröken E tränade "Classic iron" på kvällen. Klassiskt järn alltså. 70 minuter. Sjukt jobbigt. Berättade att min plånbok var borta.
Fröken E: Hade du mycket pengar i den?
Jag: Nej. Jag förvarar ju inte mina pengar i plånboken heller! Pengar har jag i fickor och utspridda i mitt rum på säkra ställen.

Två minuter senare hittade jag plånboken. I väskan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0