Träningsvärk

Ytterst oklart vad jag gör uppe såhär dags. Var hos fröken E med Bengan och hulken (frågade vad han tyckte att jag skulle kalla honom och föreslog lite på skämt the hulk (som joey i vänner föreslår när pheobe funderar på barnnamn) och av nån anledning gillade han det. Så så fåre bli tills vidare). Fröken E bjöd på chips och godis och jag tror jag har för mycket socker i kroppen för att sova. Förutom dessa onyttigheter har jag haft fullt upp den senaste veckan med att träna!!! Jag har varit på gymmet tre gånger!!! Oj så stark jag blir. Jag kommer susa fram i spåret på tjejvasan. Igår åkte jag 7,5 km i Storvreta och idag (impulsivt precis efter gymmandet) 7,5 km till! (Idag gick det inte riktigt lika snabbt och smidigt som igår. På nåt vis kändes 2,5 km-slingan längre.)

Citatinsamlingen fortsätter. Nu funderar jag på att skriva en STScitatbok istället. För "Vi i femman" eftersom det inte bara är fröken E som levererar citat. Så ska för övrigt vår egna pubrunda heta i vår när det blir lite varmare. STS hade en pubrunda i torsdags och vi satt på v-dala och väntade in dem. Då kom vi på den strålande idén att vi skulle ha en egen pubrunda. Bara för oss i femman. (Och egentligen finns det ju ingen klass 5 på vårat program. Inte förrän nästa läsår då de första bolognastudenterna börjar femman. Men vi kan ju inte kalla oss fyror heller!) Eventet på fejjan kommer alltså att heta "Vi i femman" och temat kommer att vara strand (och ja beach låter ju coolare men jag håller inte på med sånt där) eftersom det var temat (tror jag) på vår nollning. Min grupp var sandtrampare, andra grupper var glassgubbar, solstolar och badbollar. Hursomhelst. Åter till citaten.

En lunch efter ett gympass diskuterades BMI och hur det räknas ut och sådär. Tydligen behöver det inte alltid vara tyngden det är fel på. "Det är inte så att du är för tjock, du är bara lite för kort."

I söndags gick jag och tjejerna på promenad. När vi satt och fikade lite grann konstaterade Sofie apropå ingenting: "GUD vad vi umgås hela tiden!" Sant.

Hulken läser ikapp monsterkurser den här terminen. Mekanik, endim, reglerteknik och andra sköna kurser. Jag frågade hur han gick i skolan imorrn. Han är övertygad att det finns en transpiration konspiration mot honom på universitetet.
Jag: "Hur går du imorrn?"
Hulken: "Reglerteknik 8-10. Verkligen inte hulkenanpassad. De gör allt för att jag ska misslyckas."



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0