Hej på er

Jaha. Då vare tjejvasavecka! Det är nu man laddar upp tydligen. Genom att vila. Antagligen bör man inte äta semlor. Därför köpte jag fullkornspasta och fyra äpplen idag. Jag är hungrig hela tiden. Idag tog jag sista svängen till gymmet innan tjejvasan. Jag rodde lite och hittade ett spel där man var en fisk och när man rodde käkade man upp andra fiskar och fick poäng! Fantastiskt. Varför har de inte sånt på fler maskiner? Om det fanns Jewel quest, quadrapop eller tetris inbyggda i alla träningsmaskiner skulle ingen vara överviktig!

Jag var ju i Lindvallen i helgen. Vi åkte i torsdags och glömde svänga i Gävle. Därför tog vi svängen via Ockelbo! :D tyvärr körde vi inte riktigt in i samhället men vi såg ett hus där Danne möjligtvis växte upp och en man på cykel som antagligen var Dannes pappa! Här kommer lite blandade bilder från helgen.

Ockelbo. The välkomstskylt.

Jag och Bengan körde bara längd och på fredagen åkte jag 30 km! En hel tjejvasa alltså! (Åkte inte allt på en gång... 16,5 km, tacobuffé, 13,5 km) På lördagen hittade vi en fröken E som vi drog med till tandådalen och körde ytterligare 11 km. Det kan ha varit 12 km också! Käkade våfflor efter halva vägen och när vi kommit tillbaks där vi började bjöd Volvo på blåbärssoppa och ostkaka! (Men de kastade aluminiumformar, plasthinkar och muggar i en och samma soptunna. Hmpf! Stort minus till Volvo.) Sen tog vi knappliften med längdskidor till parkeringen. Vardags-edge...

(Jag vill gärna tro att) Tjejvasan kommer va en kakbit efter det här. Vi får se.

Jag stannade hemma och pluggade på söndagen men när de andra kom hem hade de köpt med sig semlor. Om man glömde lite bort att man hade tenta nästa dag kunde man knappt ha haft det bättre.

 

Tentan gick bra. Jag är sjukt sugen på en semla nu. Ciao.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag tycker mig ana att 80-talet är tillbaka. Härligt. Vad gäller semlor så är faktiskt Tjejvasaveckan den allra bästa veckan på året att äta mängder med semlor. Man måste ju ladda upp med mycket energi inför loppet. Själv åkte jag 45 min platt skidåkning i söndags. Inte så långt, men det var fint väder och rätt så härligt =)

Kram kram

2011-02-23 @ 06:56:53
Postat av: Åsa

Jag laddar också med semlor. Vad är det för fel på det??

2011-02-23 @ 08:16:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0