Vad är väl en bal på slottet?

Ptjaa det kommer jag få veta om lite drygt en månad. Då är det nämligen dags för Naturvetarbalen. För att gå på bal på slottet behöver man:
  • En biljett
  • En kavaljer
  • En balklänning
Man skulle kunna tro att det på en teknisk utbildning dräller av lediga kavaljerer och att det bara är att roffa åt sig första bästa. Så är icke fallet. Inte när man går sista året. (I icke-existerande femman alltså.) Då har alla de man känner försvunnit ut i det så kallade arbetslivet och plötsligt är det bara ett fåtal kvar som man vågar prata med. (Resten är ju typ födda på 90-talet.) När jag fick reda på att det var en bal på slottet i vår hade Snoffsan redan paxat Bengan. Jag försökte då snabbt roffa åt mig Hulken men då sa fröken E att hon hade tänkt gå med honom men inte frågat än. Jag skickade ett sms direkt. Men för att stackars Hulken inte skulle tvingas välja mellan oss två superpinglor tänkte vi att vi kunde hitta en liten kavaljer i nåt hörn nånstans där man inte hade tänkt att man kunde hitta en. Det var lättare sagt än gjort. Vi har haft några på lut men till slut(idag) hittade fröken E en i Linköping. Så nu får jag gå med Hulken! Kavaljer - check!

Vet ni vad en biljett kostar? 890 spänn!!! Det är Tjuvsläppspub imorrn på UTHgård. Jag kommer inte vara där. Frågan är vem jag ska övertala att gå dit för att köpa en biljett för 890 åt mig... Biljett - anti-check.

Vet ni vad en balklänning kostar? Nä, inte jag heller. Jag har ju några från 90-talet som reservplan men hälften av de som kommer gå på balen kunde inte ens gå när de klänningarna gjordes så på nåt sätt befarar jag att de är lite smått omoderna. (Det skulle även kunna vara så att jag inte riktigt har samma kroppsbyggnad som jag hade när jag var 15 och därför inte kommer i dem.) Balklänning - anti-check.

Efter lite googlande hittade jag att en balklänning kostar 2000-4000 kr. Kanske kan hyra en....

(Jag vet att jag bloggar lite ojämt... Och att jag skrivit ungefär 37 inlägg idag. Men man får ju passa på medan andan faller på.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0