Att gå vidare

Jag kan ju inte hålla på att vara bitter hela tiden. Ett av mina nyårslöften är att inte vara bitter. Därför har jag nu släppt omtentorna (eller som Elisabeth säger: omtenta - för att påsklov bara är en catchfrase) och gått vidare. Att skjuta saker framåt är en av mina starkare sidor.

Jag har ett gäng andra nyårslöften. Att säga ja mer är ett av dem. För att jag inte vill ångra saker. Och det gör man inte lika mycket om man säger ja. För någon sa nån gång att man oftare ångrar saker man inte gjorde än saker man gjorde och jag tror att det stämmer. Lena PH har sagt nåt liknande också. Att om man inte säger ja nån gång så händer det aldrig nåt. Det var Kristian Luuk som talade om det för mig en gång. Eller så var det Henrik Schyffert... Alltså: mera ja mindre ånger 2011!

Jag kommer inte riktigt ihåg de andra. Igår kom jag hem från Åre. Fantastiskt roligt var det där. Berättar mer i ett annat inlägg för annars orkar ju ingen läsa. Hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0