Att prestera

Det är märkligt vad mycket man kan få gjort utan att göra det man borde göra. Idag till exempel. Vi har suttit och brainstormat slogans. Tema: student. Ett axplock:

Ångström - ett campus långt ifrån dig
Vikingbåt - because you're bakis
Folkes livs - inte bara en affär - en livsstil
Studentvägen - vägen plogbilarna glömde

Och så där har vi hållit på. Ingen vet varför. Jag tror det hela började med att vi försökte ge varandra diagnoser och hittade på symptom som "överkänslighet för egna behov" (istället för "okänslighet för andras behov") och det slutade med att vi funderade ut våra "happy places". Nån gång däremellan sammanfattade vi en D-uppsats och jag var i Boländerna och köpte längdskidor med hjälp av Calle. Stavarna i storleken tre-äpplen-hög var tyvärr slut. Köpte supertjusiga slalomstavar istället.

Igår lämnade vi in C-uppsatsen! Skönt! Imorgon är opponeringen mellan 9 och 16. Jag tror tyvärr att vi måste lyssna på ALLA andra uppsatser. Egentligen behöver jag skriva designprojekt och göra två restuppgifter och det ser nog lite misstänkt ut att sitta och knappra på en dator under tiden det opponeras på andra uppsatser. Så lördag it is antar jag... Igår firade vi i alla fall inlämnandet av uppsatsen med varsin grekburgare på Kalmars. Och en eller två (eller tre) öl. Mycket trevligt. Det hela avslutades med en cider (jordgubb-lime 29 kr) för att de andra skålade för nåt och jag inte hade kvar nåt att skåla med.

Och ungefär nu blev jag dödstrött. Häpåre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0