Genusupplaga

Igår firade vi att Jocke har kommit tillbaka till Uppsala genom att hänga hos Sofie. En av hennes triplettsambos höll på att montera IKEA-möbler när vi kom. Till min stora lycka. Så jag fick spika och skruva lite grann!

Hursomhelst spelade vi lite TP. Jag fick vara grön (under STOR protest från en annan deltagare). Det var genusupplagan. Jag har aldrig riktigt fattat vad det där innebär... Genusupplaga. Är det ett jämställt spel? Måste man vara lika många tjejer som killar som spelar? Går det bättre om man är jämställda lag som spelar? Förvirringen var total. Fram tills jag fick följande fråga: "Har i genomsnitt män eller kvinnor störst hjärnor?"

Svaret var (och ja jag hade rätt):

 

Lite suddigt. Jag översätter. "Män. Men kvinnor klarar sig oftast bäst i intelligenstester. Storleken har ingen betydelse!"

Kommentarer
Postat av: Lisa

I like it!

2011-01-27 @ 20:03:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0