Ironi

Kommer ni ihåg att min mobil badade på nyår och inte riktigt har varit sig själv sen dess..? Tydligen var det inte vin den badade i utan öl. Den luktar i alla fall öl. Hur som helst fortsätter den att stänga av sig lite hela tiden när andan faller på.

Kommer ni ihåg att jag gick och la mig i tid igår? Jag använder mobilen som väckarklocka och hade ambitionen att pallra mig upp och vara i skolan klockan åtta. Ställde klockan på 07.10, vaknade 05.56 och tyckte att det var skönt att få sova lite till. Vaknade igen ganska utvilad och skulle kolla vad klockan var för att veta hur lång tid det var kvar tills mobilen skulle ringa. Mobilen var då avstängd. Satte igång den och klockan var då 08.52... Hmpf. Som Freddie Mercury skulle sagt: I try and I try and I try. Och som Alanis Morisette skulle sagt: life has a funny way of sneaking up on you... Men DJ Mangoo skulle sagt: Vad gör vi? Nu kör vi!

Så jag väljer DJ Mangoo idag. Nu kör vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0