Escados & Årebilder

Jag skulle vilja ha sånna där coola smeknamn på personer jag skriver om här som alla de där riktiga bloggarna har. (okej... jag läser inte superdundermånga "riktiga" bloggar (om inte Montazamis blogg gills men hon skriver riktiga namn)) Hursomhelst vill jag ju ha fyndiga, smarta smeknamn men det är svårt att komma på sånna. Jag introducerar i alla fall nu fröken E.

Fröken E skulle kunna ha en egen citatbok. Hon säger klockrena grejer hela tiden. Möjligtvis är de inte lika klockrena tagna ur sina sammanhang... Appropå Solsidan diskuterade vi i alla fall det där med Escados idag. Hur mycket lite disk var värt och hur mycket det värsta man kunde tänka sig i hushållssysselväg skulle kunna vara värt. Fröken E: "Jag ska fan ha Escados för att jag går upp på morgonen!" Jag skriver upp alla hennes citat och kommer nog snart ha material till en bok.

Har fått önskemål om mindre text och mer bilder. Varsågoda. Åre från mobilen:


Här ser ni isgatan norr om Gävle, en fallen sambo och en isbelagd motorhuv.


Utsikt från vår stuga och mina underbara rosa.



Mange Schmidt & Thomas Rusiak på Dippan. Jag och Josefin stod längst fram.



Här skulle jag visa hur djup snön var. Jag genade till stugan på väg hem. Det visade sig vara en dålig idé och jag fick snö upp till låren men inte vände jag för det. Jag fortsatte gladeligen och till slut kom jag ju fram! (Men med vita leggings istället för svarta som de var innan jag började gena.)

Ps. Nya engelska (hittepå-?)uttryck jag inte längre använder i svenska språket: wrap it up & mix it up.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0